
W projekcie Kompas PW realizujemy trzy główne zadania, które mają na celu zapobiegać przedwczesnemu kończeniu nauki – przerywaniu kształcenia przed uzyskaniem dyplomu – przez studentów i studentki.
Pierwsze wspiera studentów i studentki w odnalezieniu się na uczelni i w planowaniu swojej przyszłej drogi zawodowej.
Drugie koncentruje się na wsparciu psychologicznym i budowaniu otwartości na różnorodne potrzeby studentów i studentek.
Trzecie zadanie rozwija kompetencje pracowników, aby jeszcze lepiej zrozumieć młode pokolenia i skuteczniej z nimi współpracować.
Dzięki tym działaniom studenci i studentki zyskają realne wsparcie w nauce i rozwoju, a pracownicy nowe narzędzia do pracy i budowania relacji. W efekcie cała społeczność PW stanie się bardziej otwarta, wspierająca i przygotowana na wyzwania współczesności.
Zadanie 1
W zadaniu pierwszym chcemy zapewnić systemowe wsparcie studentom i studentkom w procesie adaptacji do warunków studiowania na Politechnice Warszawskiej oraz w planowaniu ich ścieżki rozwoju zawodowego. Działania obejmą m.in. doradztwo zawodowe, rozwój kompetencji miękkich, budowanie relacji ze studentami i studentkami na wydziałach oraz współpracę z pracodawcami. Jednocześnie przewidujemy podniesienie kompetencji pracowników PW, aby skuteczniej wspierać studentów i studentki w przezwyciężaniu trudności adaptacyjnych aż do finalizacji studiów.
Koordynator: Biuro Karier
Zadanie 2
W zadaniu drugim koncentrujemy się na systemowym wsparciu psychologicznym studentów i studentek, których problemy zdrowotne i szczególne potrzeby mogą utrudniać adaptację i prowadzić do frustracji, a co za tym idzie do rezygnacji ze studiów. Biuro ds. Społecznej Odpowiedzialności Uczelni, poprzez Sekcję Psychologów i Sekcję ds. Osób z Niepełnosprawnościami, zrealizuje działania psychoedukacyjne i informacyjne, wzmacniając kompetencje studentów i studentek oraz pracowników Politechniki Warszawskiej w zakresie zdrowia psychicznego i wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób w spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością czy neuroatypowych (np. adhd, dysleksja, dyspraksja).
Koordynator: Biuro ds. Społecznej Odpowiedzialności Uczelni
Zadanie 3
Zadanie trzecie ma na celu rozwój kompetencji pracowników Politechniki Warszawskiej w zakresie komunikacji i oczekiwań czterech pokoleń (X, Milenialsi oraz Z i Alfa). Dział Szkoleń zrealizuje szkolenia, warsztaty i kursy e-learningowe dla pracowników PW, mających kontakt ze studentami i studentkami oraz zajmujących się promocją uczelni. Dzięki temu pracownicy lepiej zrozumieją potrzeby młodych, co przełoży się na skuteczniejszą komunikację, współpracę i dostosowanie działań dydaktycznych do potrzeb studentów i studentek.
Koordynator: Dział ds. Szkoleń
Jednostka wiodąca
– koordynator projektu
Centrum Projektów Rozwojowych
Politechniki Warszawskiej
ul. Rektorska 4
00-614 Warszawa
tel. +48 22 234 1471
kompas@pw.edu.pl
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
