Sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie w wielu obszarach. Jej znaczenie rośnie zwłaszcza w edukacji, o czym mogli przekonać się uczestnicy szkolenia zorganizowanego w ramach projektu OMNIS.

Podczas kolejnego spotkania, którego celem był rozwój kompetencji cyfrowych, kadra akademicka PW dowiedziała się, za pomocą których narzędzi wykorzystujących AI można tworzyć teksty, zadania, scenariusze lekcji, a także projektować materiały dydaktyczne. Za ich pomocą uczestnicy szkolenia generowali również obrazy i grafiki.
Sztuczna inteligencja ułatwia nauczycielom akademickim pracę, pomagając w planowaniu i prowadzeniu zajęć, personalizacji tworzonych treści, ale także zwiększa ich kreatywność, a u studentów – zaangażowanie.

Szkolenie „Tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem AI”, zorganizowane przez Dział ds. Szkoleń, odbyło się 31 stycznia 2025 r. w Gmachu Rektorska4. Poprowadził je Damian Godlewski z Instytutu Innowacyjnej Edukacji.